PERAKENDECİLER NEDEN HER YÖNE (OMNI-CHANNEL) DÜŞÜNCE YAPISINDAN TEDİRGİN OLUYORLAR?

Pazartesi 2 Kasım 2015


Daha fazla bilgi için lütfen bize ulaşın

» Bizimle iletişime geçin

PERAKENDECİLER NEDEN HER YÖNE (OMNI-CHANNEL) DÜŞÜNCE YAPISINDAN TEDİRGİN OLUYORLAR?

 

Teknoloji tüm perakende sorunlarına bir kurtarıcı olarak kendini göstermektedir. Her yöne (omni-channel) perakendeciliğini uygulamaya geçiren firmalar tek boyutlu-zamana sıkışmış perakendecilerden daha fazla karlılığa ulaşma eğilimindedirler. Durum böyle olsa bile, perakendeciler çoklu kanal veya her yöne kelimesini işitince tedirgin oluyorlar.

"Buna cevabım bir uygulama alalım ve geliştirelim kadar basit değil" diyor Lieneke van der Laan, JosDeVries Perakende Şirketi Strateji ve Format Danışmanı. Aynı zamanda JosDeVries Perakende Şirketi Strateji ve Format Direktörü Ernst Consenheim da  “Yeni Müşteri Yolculuğu’ndan” bizlere bahsedecek.

Uygulama Olmadan

Ernst Consenheim: "Perakende sektörüne her yerde ve her zaman fikri hakim olmuştur. Perakendeci her yerde ve her zaman müşterisi ile temas halinde olmak istiyor. Tüm perakendecilerin bu görüşe farklı bir yaklaşım var. Çünkü yeni olanakların fazlalığından dolayı endişeye kapılıyorlar. Bu perakendeciler yeni teknolojileri uygulamadan kaldırmak istiyorlar. Diğerleri yeni olasılıkları kaçırmak korkusuyla her şeyi deniyor. Bu onların hikayesinin parçalanmasına ve amacını kaybetmeye başladığını gösterir. Yatırım maliyetleri de her zaman yerini bulduğunu kanıtlamak her zaman kolay değildir.  Hollanda’nın pazar lideri süpermarket zinciri Albert Heijn’ın  'Appie-App' uygulamasını geliştirmesi onlara fazla yatırım maliyetine sebep oldu. Tek bir temas noktası için çok ciddi bir yatırımdı. Tüm gelişmeleri tahmin etmeyi denemek mantıklı mı? diye soruyor Ernst kendine.

Temel Konumlandırma

Bir uygulama ya da bir kaydırabilir ekran veya akıllı giyinme odası senin konseptine herhangi bir değer katmıyor ise buna yatırım yapılmamalıdır. Önemli olan temel konumlandırmanın ne olması gerektiği ve hangi seçimlerin yapılması gerektiğidir. Ernst Consenheim: "Ama yine de siz bir şeyden emin olabilirsiniz: Eğer müşterinin her yöne (omni-channel) ihtiyacını göz ardı edersek, size geleceğe dönük olmayacaksınız."

Konumlandırma

Günümüz perakendecileri için kendine özgün ve farklı nitelikleri keşfetme çabası önemli bir başarı kriteridir. Rasyonel (fonksiyonel) değil, aynı zamanda duygusal nitelikler önem taşımaktadır. Bu duygusal nitelikler konseptin keşfine dahil edilmelidir. Her iki özelliğin birleşimi konumlandırma için öncü olmalıdır. Ayırt edici bir karaktere sahip olmak Lieneke van der Laan’a  göre farkı yaratan şeydir. Perakende  dünyasındaki şeffaflık ve küreselleşme bu karmaşık görevi yaratıyor. "Eğer özgün konumlandırma netleşmiş ise buna karşılık gelen bir her yöne (omni-channek) stratejini geliştirmeye başlayabilirsiniz. Yeni gelişmelerin kullanımı, konumlandırmanızın bir sonucudur, asla tersi değildir.

Yeni yaklaşım

Ernst Consenheim: "Perakendeciler ürün kategorilerinde fiyat ve hacim gibi stratejik çözüm kriterlerine fazla odaklanıyorlar. Size yepyeni bir yaklaşım tanıtmak istiyoruz. Biz müşterilerimize mağaza deneyimi ve iletişim anlarını ön plana çıkarmalıyız. Sunulan ürünler perakendecinin seçtiği konumlandırmanın kanıtıdır. Bu inanç bir çok perakende kuruluşları için yeni düşünce yapısı anlamına gelir.

En Önemli Soru

Müşterinin alışveriş davranışı üç aşamaya ayrılır: öncesinde, ziyaret sırasında ve mağaza ziyaretinden sonra. Büyük soru perakendeci her aşamada müşterisine neler kattığıdır. Ernst Consenheim: "Müşterimizin iki farklı şeye ihtiyacı olacaktır. Bazen kattığı değer ve bununla ilgili bir deneyime ihtiyaç vardır. Bazen hızlı, kolay ve rahat olmaya ihtiyaç vardır. Bu farklı alışveriş  şekilleri içinde alakalı bir temas noktasının olması gereklidir. Her perakendeci bunu kendine göre anlamlandırabilir. Ancak fiziksel mağaza açısından müşteri deneyiminin her zaman ilgili olduğunu akılda tutmak önemlidir. Temas noktalarının ve mağaza deneyiminin sorunsuz eşleşmesi gerekmektedir.

We Create

JosDeVries The Retail Company BV
Malte Plaza,Bağlarbaşı mah. Atatürk Cad. Sakarya sok. No:35 K1 / 107 Maltepe / İSTANBUL / Türkiye
Telefon: +90 216 222 29 26
Faks: +90 216 222 29 30

© 2017 JosDeVries The Retail Company BV · All Rights Reserved

by Amped Concepts