YENİ MÜŞTERİ DENEYİMİ- TEMAS NOKTALARININ BİRLEŞİMİ OLARAK PERAKENDE KONSEPTİ

Pazartesi 2 Kasım 2015


Daha fazla bilgi için lütfen bize ulaşın

» Bizimle iletişime geçin

YENİ MÜŞTERİ DENEYİMİ- TEMAS NOKTALARININ BİRLEŞİMİ OLARAK PERAKENDE KONSEPTİ

 

Perakendeciler hala çok baskı altında. Fiziksel olarak hizmet veren perakendeciler, uluslararası rekabeti, online perakendecileri ve ekonomik durumu suçluyorlar, ama gerçek sorun, onların değişen alışveriş davranışına adapte olamaması. Tüketici günümüzde daha fazla beklenti içinde, bunun nedeni çok basit.... Çünkü artık her şey mümkün kılınıyor ve tüketici hizmet edilmeye alışmış durumda!... Kendi tercihlerine göre kişiselleştirilmiş ve aynı gün evlerine teslim edilebilen ürünleri: her yerde, istediği zaman ve her şekilde almak istiyorlar. Ve sadece tek bir tıklama ile dünyanın geri kalanı ile onlarla alışveriş deneyimlerini paylaşabiliyor. Ürünler hakkında  bilgiler, fiyat karşılaştırmaları, değerlendirmeler vb. sınırsız şekilde mevcut. Bu durum ile nasıl başa çıkıyorsunuz, sadece mağaza perakendecisi olarak mı?

Konseptiniz pazar ile ne kadar uyumlu; pazarda hangi boşluğu doldurmak için çalışıyorsunuz? Açıkçası başarılı bir perakende konsepti artık sadece ürünlerini veya hizmetlerini aldığınız fiziksel mağaza ile değil, müşteri yolculuğu daha erken başlar ve daha sonra sona erer. 

Her yöne kanal anlayışı (omnichannel), mağazanın yanında sadece websiteniz ve internet satış mağazanız demek değildir. Müşterinizin sizinle iletişime geçmek istediği veya alışveriş yapmak istediği zamanda, şekilde ulaşabileceği temas noktasının varlığıdır.

Müşterinizin ihtiyaçlarını karşılamak için fırsatı kaçırmak istemezsiniz. Satışın internetten ya da mağazadan alışveriş yapılmasının önemi olmaksızın. Bir çok perakende merkez ofisi, franchiserları ile internet satış kanallarının mağaza satışlarına engel olmasından kaynaklı sorun yaşamaktadırlar. Perakendecilerin organizasyon yapılarını ve iş modelleri bu uygun hale getirmeleri gerekir. Artık ne olursa olsun, m2 başına satışın değil, çekim alanındaki (çevrimiçi ve çevrimdışı) müşterinin ihtiyacını karşılamak önemli.

Fiziksel mağazanın işlevi boyut değiştiriyor. Online mağazanın ürün yelpazesinin çeşitliliğini arttırarak şehir merkezlerinde mağazanın büyüklüğü azaltılabilir. Bu, kolay erişilebilir ve ihtiyacın hızlı yerine getirilmesi için yakındaki küçük mağazalar anlamına gelir. Flagship (amiral) mağazalar markanın hikayesini anlatmak ve ilgi çekmesi için şehir merkezi dışında platform oluşturmayı amaçlar - odak noktası deneyimdir. Her iki mağazanın da (çevrimiçi ve çevrimdışı) farklı bir hedefi vardır ancak tek bir konsept ile birbirlerine tamamen uyum sağlamaktadırlar. Artık bir gayrimenkul düşüncesi değil, ne oluşturmayı amaçladığınız ile ilgili çok formatlı düşünce tarzı hakimdir.

Bu, şu anda hala değişen perakendede ne olup bittiğinin sadece bir bölümüdür. Ama kesin olan şu ki: müşteri değişiyor ve bu yüzden sizin de değişmeniz gerekir!

Perakendecinin kendi içinde perakende konseptini yeniden tanımlaması gerekir. Fiziksel mağazanın diğer (dijital) temas noktaları ile tutarlı olması gerekir. Yeni perakende odağı konseptin temas noktalarının bir bileşimi olarak düşünülmesidir. Her temas noktasının bütünün içinde ayrı bir rolü vardır. Perakende bu yönde ilerlerken, satışı ve içeriği daha fazla bütünleştirmesi gerekir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

We Create

JosDeVries The Retail Company BV
Malte Plaza,Bağlarbaşı mah. Atatürk Cad. Sakarya sok. No:35 K1 / 107 Maltepe / İSTANBUL / Türkiye
Telefon: +90 216 222 29 26
Faks: +90 216 222 29 30

© 2017 JosDeVries The Retail Company BV · All Rights Reserved

by Amped Concepts